بوتاکس صورت

بوتاکس نوعی تزریق است که برای رفع چین و چروک های به وجود آمده در صورت است. در هر قسمت از صورت که بوتاکس تزریق شود، عضلات آن قسمت از صورت غیرفعال میشود. دلیل اصلی به وجود آمدن چین و چروک در صورت، حرکت مکرر عضلات است، بنابراین اگر با تزریق بوتاکس این عضلات غیر فعال شوند، چین و چروک های به وجود آمده از بین میروند و از عمیق تر شدن آنها جلوگیری میشود. در این مطلب میخواهیم درباره تزریق بوتاکس به نواخی مختلف صورت صحبت کنیم. اگر قصد تزریق بوتاکس دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین برای دریافت نوبت تزریق بوتاکس و یا دریافت مشاوره رایگان با شماره 02188021345 با دکتر اسماعیل نوری در تماس باشید.

بوتاکس صورت تهران

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس در واقع یک ماده تولید شده از یک سم غیر خطرناک به نام بوتولینوم توکسن است که تزریق آن باعث غیر فعال شدن عضله در نقطه مورد نظر میشود. از آنجاییکه دلیل اصلی به وجود آمدن چین و چروک‌های صورت، حرکت عضلات است، اگر عضله یک قسمت را فلج کنیم، خطوط به وجود آمده روی صورت هم از بین می‌روند. بوتاکس یکی از روش‌های ایمن و البته موثر برای جوانسازی پوست صورت می‌باشد که برای از بین بردن خطوط ظریف و همچنین چین و چروک‌های اطراف چشم و پیشانی ، خط اخم و خط خنده بیشترین کاربرد را دارد.

تزریق بوتاکس صورت

بوتاکس صورت شامل تزریق بوتاکس به پیشانی، اطراف چشم، گونه ها، لب و چانه می‌باشد. تزریق در هر یک از این نواحی اصطلاحاً بوتاکس صورت گفته می‌شود. تزریق بوتاکس به نواحی مختلف صورت، باعث از بین رفتن چین و چروک و پُر شدن فرو رفتگی های ایجاد شده می‌گردد.

جالب است بدانید چین و چروک های روی صورت یا ایستا هستند یا پویا. حرکت ماهیچه ها باعث به وجود آمدن چین و چروک های پویا میشود مانند چین و چروک هایی که به واسطه خمیازه کشیدن، خندیدن و اخم کردن ایجاد میشوند. در مقابل چین چروک های ایستا به دلیل از بین رفتن یا کُند شدن تولید کلاژن، قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب و یا سیگار کشیدن به وجود می آیند.

بدون شک داشتن صورتی بدون خط و چین و چروک، باعث میشود شما جوانتر از سن واقعی خود به نظر برسید. از این رو برای داشتن صورت جوان و بدون چین و چروک میتوانید برای هر ناحیه از صورت خود که مایل هستید، بوتاکس تزریق نمایید. البته فراموش نکنید که تزریق بوتاکس صورت موقتی است و برای ادامه اثر بوتاکس، می‌بایست دوره ترمیم را بگذرانید.

بهترین نوع بوتاکس برای تزریق

در حال حاضر مارک دیسپورت انگلیسی و زئومین آلمان و نورونوکس از بهترین برندها که کاملاً بی‌ خطر و بدون عارضه هستند. فراموش نکنید که تزریق بوتاکس صورت فقط باید توسط پزشک انجام شود. پس اگر قصد دارید برای از بین رفتن چین و چروک های صورت خود، بوتاکس تزریق کنید، به دنبال متخصص طب فیزیکی‌و‌توانبخشی در تهران برای تزریق بوتاکس باشید. یک پزشک متخصص و مجرب به درستی اهداف شما را بررسی کرده و به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید و بهترین گزینه‌ای را که با نیازها و البته سلامتی شما، هم‌راستا است را برایتان انجام می‌دهد.

بوتاکس دور جشم

تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی در واقع یک روش درمانی بی خطر برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های ایجاد شده روی پیشانی است. این ماده برای از بین رفتن خطوط ایجاد شده در اثر اخم کردن بین دو ابرو، جلوگیری از عمیق شدن خطوط ایجاد شده و نیز غیر فعال کردن عضلات پیشانی که باعث بروز چین و چروک میشود، تزریق میشود.

بسیاری از مراجعه کنندگان درباره کم خطر بودن و مفید بودن بوتاکس سوال میکنند. خوب است بدانید تزریق بوتاکس مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است. اما علاوه بر مفید بودن بوتاکس، تزریق آن نیز توسط پزشک موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. چرا که این روش لزوماً یک روش برای زیبایی نیست و ممکن است هدف آن درمان سر دردهای میگرنی باشد. همچنین تزریق بوتاکس برای هر فرد، لازم است با تعداد واحد های مشخصی صورت گیرد. تزریق کمتر باعث از بین نرفتن چروک ها میشود و تزریق بیش از اندازه میتواند افتادگی و یا عدم تقارن، برجستگی بیش از اندازه و غیر طبیعی را به دنبال داشته باشد.

تزریق بوتاکس دور چشم

دور چشم یکی دیگر از نواحی صورت است که به دلیل پوست حساس و نازکی که دارد، بیشتر در معرض چین و چروک است. به ویژه زمانی که لبخند میزنید، چروک هایی در اطراف چشم پدیدار میشوند که اصطلاحاً به آنها چروک های پنجه کلاغی گفته میشود. با گذشت زمان و افزایش سن، این چروک ها بیشتر و عمیق تر میشوند. البته علاوه بر سن، موارد دیگری مانند رژیم لاغری، استفاده مداوم از عینک طبی و کم آبی پوست نیز میتواند عامل به وجود آمدن چین و چروک در اطراف چشم شود. تزریق بوتاکس در این اطراف چشم می تواند باعث از بین رفتن چین و چروک، جلوگیری از عمیق تر شدن آنها و پر شدن ناحیه زیر چشم شود. فراموش نکنید که داشتن چشمان بدون خط و خطوط، شما را جوان تر نشان می دهد.

تزریق بوتاکس زیر بغل

عرق کردن، طبیعی ترین روش بدن برای کمتر شدن حرارت و رسیدن به تعادل دمایی است. اما برخی افراد به دلیل اختلالات هرمونی، بیشتر از میزان مجاز، عرق میکنند. این موضوع میتواند زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و باعث پایین آمدن اعتماد به نفس آنها شود. تزریق بوتاکس میتواند این مشکل را نیز حل کند. در واقع تزریق بوتاکس باعث میشود کانال های عصبی تعریق، مسدود شود و به این ترتیب از تعریق جلوگیری نماید. ماندگاری اثر تزریق بوتاکس بین شش ماه، تا یکسال است.

البته توصیه میشود قبل از تزریق بوتاکس به پزشک مراجعه نمایید تا از دلیل تعریق بیش از اندازه، مشخص شود. چرا که ممکن است بیماری خاصی داشته باشید که باعث تعریق شود. لذا بهتر است ابتدا ریشه بیماری شناسایی شود سپس اقدام برای درمان صورت بگیرد. به یاد داشته باشید که تزریق بوتاکس برای خانم های باردار و مادران شیرده مناسب نیست. همچنین افرادی که مبتلا به بیماری های عصبی و عصلانی هستند، گزینه های خوبی برای تزریق بوتاکس نیستند.

برندهای مختلف بوتاکس

بوتاکس برندهای متفاوتی دارد که هر یک از آنها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند و برای زیبایی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از انواع برندهای بوتاکس به شرح ذیل می‌باشد:

بوتاکس دیسپورت Dysport

یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین برندهای بوتاکس، برند بوتاکس دیسپورت انگلستان است. این برند چین و چروک های عمیق، سطحی و حتی خیلیی ظریف شکل گرفته روی صورت را به خوبی درمان میکند و به عنوان یک برند محبوب در بازار توسط مراجعه کنندگان شناخته میشود.

مهمترین مزیت این برند بوتاکس در مقایسه با سایرین این است که یک ماده بسیار قوی و اثر بخش در این ترکیبات این برند وجود دارد. به عبارت دیگر در برند دیسپورت، پروتئینی وجود دارد که به طور مؤثری میتواند چروک های ایجاد شده روی صورت را از بین ببرد. تاثیر تزریق بوتاکس دیسپورت بین ۷ تا ۱۰ روز پس از تزریق مشخص میشود.

بوتاکس زئومین Xeomin

بوتاکس زئومین را کشور آلمان تولیده کرده است و یکی دیگر از برندهای مؤثر در از بین بردن و محو کردن چین و چروک های روی صورت میباشد. ماندگاری اثرات بوتاکس زئومین باعث شده بسیاری از مراجعه کنندگان، متقاضی تزریق این برند باشند و نیز پزشکان در مطب خود بخشی را به این برند اختصاص دهند.

مهمترین مزیتی که برند زئومین در مقایسه با برندهای دیگر دارد این است که نگهداری از زئومین نیاز به دمای خیلی پایینی ندارد به همین دلیل توزیع و نگهداری آن در کلینیک ها کار بسیار آسانی است و به تجهیزات خاصی نیاز ندارد. تاثیر تزریق بوتاکس زئومین حدوداً هفت تا ده روز بعد از تزریق روی صورت بیمار معلوم میشود.

بوتاکس نورونوکس Neuronox

یکی دیگر از برندهایی که مورد تایید بسیاری از پزشکان است و متقاضیان زیادی دارد، نورونوکس است. این برند توسط کشور کُره تولید شده و از طریق رساندن سیگنال عصبی به مغز، از بروز چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری میکند. ماندگاری تزریق بوتاکس نورونوکس بین چهار تا شش ماه است و اثرات تزریق بین هفت تا ده روز بعد از تزریق خودش را نشان میدهد.

البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ماندگاری اثرات بوتاکس علاوه بر برند تولید کننده، تا حد زیادی به نحوه تزریق، مراقبت های بعد از آن بستگی دارد.

دکتز بوتاکس تهران

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت از جمله پیشانی، اطراف چشم و اطراف دهان صحبت کردیم. اشاره کردیم که بوتاکس میتواند خطوط ایجاد شده روی صورت را برطرف نماید و چین و چروک ها را از بین ببرد. اما به یاد داشته باشید که تزریق بوتاکس باید توسط پزشک متخصص انجام شود چراکه تزریق بیش از اندازه بوتاکس میتواند عضله را به طور کامل فلج کند و مشکلات جبران ناپذیری را به وجود آورد. پس برای تزریق بوتاکس حتما به یک کلینیک معتبر و یک پزشک قابل اعتماد مراجعه نمایید.

دکتر اسماعیل نوریمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر اسماعیل نوری

دانش آموخته دوره تخصص طب فیزیکی و توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با 18 سال تجربه بالینی و مطب

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *