بوتاکس دور چشم

چه خانم باشید و چه آقا دوست ندارید موقع دیدن تصویر خودتان در آینه با، در اطراف چشم تان چین و چروک مشاهده کنید. چراکه این خطوط می‌ت‎واند زیبایی پوست و حتی اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود سن شما بیشتر به نظر برسد. در چنین شرایطی تزریق بوتاکس دور چشم می‌تواند راه حل مناسبی باشد که خطوط به وجود آمده اطراف چشم شما را از بین ببرد.
در واقع از بوتاکس به عنوان یک روش غیر تهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) و کم خطر، برای رفع این چین و چروک ها استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس به دور چشم، می تواند ناهمواری های این ناحیه را بطور قابل توجهی کاهش دهد و باعث جوانسازی صورت شود. در این مطلب میخواهیم درباره بوتاکس دور چشم و تاثیر آن در جوانسازی پوست اطراف چشم با شما صحبت کنیم. اگر در مورد بوتاکس پیشانی، بوتاکس پیشانی و بوتاکس دورچشم نیاز به مشاوره دارید میتوانید همین حالا با ما از طریق شماره 02188021345 در تماس باشید.

دلیل ایجاد چین و چروک اطراف چشم چیست؟

مهمترین دلیل به وجود آمدن چین و چروک در اطراف چشم، حرکت های مکرر عضلات صورت است. صحبت کردن، خندیدن و جویدن غذا در بلند مدت باعث ایجاد چین و چروک صورت و به ویژه اطراف چشم می‌شود. بوتاکس با مسدود کردن انقباض عضلات، از حرکات آنها جلوگیری کرده و به این ترتیب چین و چروک ها را رفع میکند و از عمیق تر شدن آن جلوگیری می‌نماید. از این رو تزریق بوتاکس علاوه بر اطراف چشم، برای رفع خطوط پیشانی، خط خنده، خط اخم بین ابروها، دور دهان و چانه نیز توصیه میشود. امروزه بسیاری از افراد برای رفع چین و چروک صورت از روش تزریق بوتاکس استفاده میکنند و اکثر این افراد در صورت تزریق درست و بهداشتی توسط متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تهران  از این روش رضایت دارند.

بوتاکس دور چشم چگونه چین و چروک‌های اطراف چشم را رفع می‌کند؟

فرمان حرکت عضلات از طریق مغز و سیگنال های عصبی به آنها ارسال میشود. زمانی که بوتاکس به یک عضله تزریق شود، در واقع این سیگنال های عصبی غیر فعال شده و جلوی حرکت آنها گرفته میشود.  به این صورت که با غیر فعال شدن اعصاب عضله؛ عضله دیگر قادر به حرکت نیست و نمیتواند خط و خطوط ایجاد کند.

بوتاکس دور چشم نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این صورت که پس از تزریق بوتاکس، مواد آن داخل عضله می‌شود و از حرکت آن جلوگیری کرده و به این ترتیب مانع از ایجاد خطوط اطراف چشم می‎شود. همچنین  تزریق بوتاکس  به زیر چشم برای درمان گودی و سیاهی دور چشم نیز توصیه می‎شود.

دکتر بوتاکس تهران

آیا بوتاکس همه چین و چروک های زیر چشم را رفع می کند؟

تزریق بوتاکس معمولاً برای از بین رفتن و محو شدن خطوط ایجاد شده روی پیشانی، خط خنده و چین و چروک های دور چشم استفاده میشود. هرچند این روش همیشگی نیست و ماندگاری آن بین 6 ماه تا یکسال است، اما میتواند کلیه چروک های ایجاد شده در اطراف چشم را برطرف نماید. اما پس از مدتی با کمتر شدن اثر بوتاکس و فعال شدن عضلات اطراف چشم، دوباره چین و چروک ایجاد میشود اما خبر خوب این است که میتوانید بوتاکس را تمدید نمایید و از چین و چروک های اطراف چشم، خلاص شوید.

تزریق بوتاکس به دور چشم چقدر موثر است ؟

یکی از سوالات رایج بیماران، قبل از تزریق بوتاکس این است که این تزریق برای رفع چین و چروک اطراف چشم چقدر کمک کننده است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم شواهد حاکی از اثربخشی این ماده، در کاهش چروک و چروک‌ها است. تزریق بوتاکس همچنین می تواند باعث پرشدن فضای زیر پلک پایین شود و خطوط به وجود آمده در این ناحیه را صاف کند.

هزینه تزریق بوتاکس دور چشم چقدر است؟

هزینه تزریق بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه برای تزریق بوتاکس دور چشم، چه برندی را انتخاب نمایید، دور چشم شما نیاز به چند واحد تزریق بوتاکس داشته باشد و در نهایت این کار را پیش کدام پزشک و در کدام کلینیک انجام دهید.
در چه منطقه و چه کلینیکی اقدام به تزریق کنید، هزینه ها کمی متغیر خواهد بود. همچنین میزان تزریق ماه بوتاکس و برند آن نیز در قیمت آن تاثیر گذار است. علاوه بر هزینه ای که برای تزریق بوتاکس پرداخت می کنید ، هزینه داروها و سایر خدمات کلینیک نیز متفاوت خواهد بود. اگر متقاضی تزریق بوتاکس دور چشم هستید، می‌توانید قبل از شروع درمان، حدود قیمت را از کلینیک دکتر نوری با شماره 02188021345 درخواست کنند. مشاوره قبل از تزریق بوتاکس، می تواند اطلاعات مفیدی درباره چگونگی تزریق و مدت زمان آن به شما ارائه می هد و قیمت تقریبی تزریق بوتاکس برای نواحی مورد نظر شما را تعیین می کند.

هزینه بوتاکس دور چشم

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به دور چشم

معمولاً یک هفته پس از تزریق بوتاکس، نتایج آن قابل مشاهده است. همچنین مدت زمان اثر بخشی بوتاکس بین ۴ تا ۶ ماه است و طی این مدت هیچ اثری از چین و چروک‌ها نخواهید دید. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم اثربخشی بوتاکس دائمی نیست. در صورتی که می خواهید نتایج بوتاکس ماندگاری بیشتری داشته باشند باید تزریق بوتاکس را بعد از مدتی تمدید کنید.
فراموش نکنید که برای داشتن بیشترین اثربخشی تزریق بوتاکس، لازم است برخی نکات را رعایت کنید. یادآوری می‌کنیم که نواحی دور چشم به دلیل حساس بودن، باید بعد از تزریق بوتاکس مراقبت شوند، تا بروز عوارض جانبی احتمالی به حداقل برسد. ضروری ترین مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس دور چشم عبارتند از:

پرهیز از پایین گرفتن سر
بعد از تریق بوتاکس دور چشم، باید به مدت 24 ساعت از پایین آورن سر خودداری کنید. زیرا این کار می‎تواند منجر به حرکت ماده بوتاکس به زیر پوست شود. به همین دلیل توصیه می شود بعد از تزریق بوتاکس سر خود را خم نکنید و یا هنگان خواب، سر خود را به طرفین نچرخانید.

اجتناب از ماساژ دادن نواحی تزریق بوتاکس

بعضی از افرادی که تزریق بوتاکس انجام داده اند، تصور میکنند که ماساژ دادن ناحیه ای که بوتاکس در آن تزریق شده است میتواند مؤثر باشد در حالیکه ماساژ میتواند باعث پخش شدن ماده بوتاکس در ناحیه زیر چشم شود و مشکلاتی مانند افتادگی پلک یا عدم تقارن دو طرف صورت را به دنبال داشته باشد.

پرهیز از مصرف داروهای ضدالتهاب
برخی از بیماران پس از تزریق بوتاکس دچار کبی ناشی از تزریق میشوند و برای بهبود کبودی، اقدام به مصرف داروهای ضد التهاب میکنند. در حالیکه تورم یا کبودی فقط نشانه واکنس طبیعی بدن به تزریق و وارد شدن سوزن به پوست است. به یاد داشته باشید که مصرف داروهای ضد التهاب مانند قرص پروفن میتواند رفع کبودی و تورم را طولانی تر کند و حتی ممکن است منجر به کبودی و خونریزی غیرقابل کنترل در نواحی تزریق شود. به همین دلیل بعد از تزریق بوتاکس لازم است از مصرف این داروها اجتناب شود.

اجتناب از دوش گرفتن تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس دور چشم

توصیه میشود تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس از استحمام خودداری کنید. چراکه این کار باعث چذب آب زیر پوست میشود و تورم زیر چشم شما را بیشتر میکند. اما 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس، ماده بوتاکس جذب شده و شما به راحتی میتوانید استحمام کنید.

اجتناب از انجام فعالیت های سنگین و ورزش کردن

اگر عاده به ورزش و باشگاه دارید، توصیه میکنیم برای 24 ساعت، هرگونه فعالیت ورزشی را تعطیل کنید. چرا که انجام فعالیت های ورزشی میتواند باعث حرکت ماده بوتاکس شود و تقارن دو طرف صورت شما را دچار اختلال کند.

سخن پایانی

در این مطلب گفتیم که با افزایش سن، در اطراف چشم چین و چروک ایجاد میشود که میتواند باعث شود شما پیر تر از سن واقعی خودتان به نظر برسید. اما در مواجه با چنین شرایطی، تزریق بوتاکس دور چشم میتواند یک راهکار ایمن و اثربخش باشد. فراموش نکنید که پوست اطراف چشم بسیار حساس است و هرگونه جراحی زیبایی یا تزریق در اطراف چشم باید با مهارت کافی انجام شود. به همین دلیل لازم است برای تزریق بوتاکس دور چشم به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید و این جراحی حساس را در مراکز غیرمعتبر انجام ندهید.کلینیک دکتر نوری با داشتن تجهیزات به روز و کادری مجرب از برترین پزشکان ایران، خدمات تزریق بوتاکس را با کمترین عوارض ممکن و بیشترین اثربخشی به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

دکتر اسماعیل نوریمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر اسماعیل نوری

دانش آموخته دوره تخصص طب فیزیکی و توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با 18 سال تجربه بالینی و مطب

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *