دکتر متخصص شانه و کتف در تهران

درد در شانه و کتف به تنهایی به ندرت رخ می دهد. معمولاً با علائم دیگری مانند تورم، سفتی، بی‌حسی و سوزن سوزن شدن بروز می‌کند. در هر صورت درد شانه و کتف چیزی بیش از یک عامل آزاردهنده است. شما برای انجام خیلی از کارها به دستان خود نیاز دارید. درد دست ممکن است به دلیل آرتروز، بیماری عصبی یا آسیب باشد. از پزشک بخواهید وضعیت شما را ارزیابی کند تا درمان مناسب برای دست درد خود دریافت کنید. درمان دست درد معمولا با روش های محافظه کارانه شروع می شود. در ادامه به بررسی درمان های فیزیکی شانه و کتف و معرفی تعدادی دکتر متخصص شانه و کتف در تهران می پردازیم.

ویژگی های بهترین متخصص شانه و کتف چیست؟

بهتر است بدانیم بهترین دکتر شانه و کتف در تهران چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. ویژگی‌های بهترین دکتر کتف و شانه در تهران عبارت است از:

  • داشتن رفتار کنار بستر و مراقبت خوب
  • بهترین دکتر شانه و کتف در تهران باید بتواند به بهترین شکل با بیماران ارتباط برقرار کند.
  • داشتن دانش و تجربه بسیار

بهترین دکتر شانه و کتف در تهران باید همواره مطالعه ی به روز داشته باشد و بتواند با جدیدترین روش‌های درمانی جهان بیماران را درمان کند. اطلاعات بهترین دکتر متخصص شانه و کتف در تهران باید بروز باشد و بتواند از آن‌ها به شیوه ی درست و مؤثری در روش‌های درمانی بهره بگیرد.

دکتر متخصص شانه و کتف در تهراندادن آرامش به بیمار

هر بیماری زمانی که به وجود علائم غیرطبیعی و دردناکی در بدن خود مانند آسیب‌های عصبی، آرتروز و … پی می برد، استرس و نگرانی وجودش را فرا می‌گیرد.

آرام و خونسرد باشد

بهترین دکتر شانه و کتف در تهران، باید خونسرد و انعطاف‌پذیر باشد.

درمان درد شانه در طب فیزیکی و توانبخشی

آسیب دیدگی شانه در ورزش، تصادفات رانندگی و پس از زمین خوردن شایع است، زیرا افراد اغلب شانه های خود را برای حمایت از خود به عنوان یک واکنش طبیعی تکیه گاه می کنند. متأسفانه، اگر تشخیص و درمان مشکل شانه و کتف به تأخیر بیفتد، به دلیل ماهیت پیچیده آناتومی دست، ممکن است منجر به مشکلات طولانی مدت شود.

فیزیوتراپیست ها می توانند علت درد شانه و کتف شما را ارزیابی و تشخیص دهند و با درمان علائم را تسکین دهند. فیزیوتراپیست ها زمان بیشتری نسبت به پزشک عمومی در مورد درد شانه و کتف شما برای صحبت کردن با شما دارند و می‌توانند به شما در درک نحوه مدیریت مؤثر علائمتان کمک کنند.

فیزیوتراپی چگونه می تواند به درد شانه و کتف کمک کند؟

هدف ارزیابی فیزیوتراپی این است که بفهمد چه چیزی باعث درد شاه و کتف شما می شود و اطمینان حاصل شود. اگر آسیب دیده اید، در صورت نیاز می توانید برای تصویربرداری مانند اشعه ایکس یا اسکن MRI اقدام کنید.

فیزیوتراپیست ها معمولاً می‌توانند درد شانه و کتف شما را با استفاده از یک سری حرکات، آزمایش‌های عضلانی و آزمایش‌های تخصصی تشخیص دهند. پس از تشخیص، فیزیوتراپیست ها با شما برای ایجاد یک برنامه درمانی مناسب کار می کنند. این تمایل شامل ترکیبی از تمرینات توانبخشی برای بازگرداندن حرکت و قدرت و تکنیک‌های مخصوص شانه و کتف مانند:

  1. برای درد یا سفت شدن عضلات شانه و کتف ماساژ دهید
  2. تحرک/دستکاری برای بهبود مفاصل سفت در شانه و کتف
  3. تکنیک های کششی برای بهبود حرکت و درد
  4. طب سوزنی برای درد و سفتی عضلات شانه و کتف

متخصص طب فیزیکی برای درمان درد شانه چکار می کند؟

در این قسمت به معرفی مختصری درباره ای انواع روش های درمانی درد شانه می پردازیم که متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تهران از این روش ها استفاده می کند:

آتل بندی

اگر درد شانه ناشی از استفاده بیش از حد یا آسیب های ناشی از ساییدگی و پارگی است، آتل می تواند کمک کننده باشد. آتل زدن شانه فشار را کاهش می دهد که درد را کاهش می دهد. استفاده از آتل به بیمارانی که از آرتروز شانه رنج می برند نیز توصیه می شود. تثبیت اجزای شانه می تواند به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کند.

گرما و سرما درمانی

شانه های سفت و فشرده می توانند از گرما و سرما درمانی سود ببرند. گرما برای تسکین درد مفاصل و سفتی مفاصل عمل می کند، در حالی که سرما درمانی به کاهش تورم، التهاب و درد کمک می کند. سرما دارای اثر بی حسی است که باعث تسکین درد می شود. دوش آب گرم ممکن است کمک کننده باشد، با این حال، می توانید از حوله آب گرم نیز استفاده کنید. برای سرما درمانی می توانید از کمپرس یخ یا پد ژل استفاده کنید.

تمرینات و حرکات کششی شانه و کتف

درمان موثر برای درد شانه و کتف شامل تمرینات دست درمانی است که توسط فیزیوتراپ هدایت می شود. فیزیوتراپ تمریناتی را به شما آموزش می‌دهد تا ماهیچه‌ها و تاندون‌های شانه و کتف را تقویت و بلندتر کنند، که باعث ایجاد استقامت می‌شود که به مفاصل دردناک کمک می‌کند. تمرینات دست ممکن است بر اساس نیاز شما متفاوت باشد. فیزیوتراپیست ها همچنین ممکن است ماساژ دست را برای کمک به تسکین درد انجام دهند.

دکتر متخصص شانه و کتف در تهرانتشخیص علت شایع درد شانه توسط دکتر طب فیزیکی و توانبخشی

علل شایع درد شانه

  • سندرم گیر افتادگی شانه
  • التهاب در مفصل شانه
  • شانه منجمد یا یخ زده

پارگی  تاندون روتاتور کاف

پارگی یک یا چند ماهیچه روتاتور کاف یا تاندون مربوطه آنها، معمولاً به دنبال یک حرکت بلند کردن، هل دادن یا کشیدن یا یک حرکت ناگهانی (اغلب با بازو در بالا یا بالای سر). همراه با درد در شانه که ممکن است به بالای بازو تابیده شود و گاهی اوقات درد هنگام لمس محکم عضله روتاتور کاف یا تاندون آسیب دیده، درد همچنین ممکن است در حین انجام فعالیت های بلند کردن بدن (مخصوصاً با بازوی باز یا بالای سر) و هنگام خوابیدن به سمت آسیب دیده افزایش یابد.

بیماری ها در مقالات جداگانه بحث خواهد شد

درد ارجاع شده

دردی که از منبع دیگری مانند گردن یا قسمت بالایی کمر به شانه ارجاع می‌شود، که اغلب با علائم بالای یا زیر شانه (مانند گردن، قسمت بالایی پشت، بازو، آرنج، ساعد، مچ دست یا انگشتان دست) همراه است. معمولاً با درد هنگام لمس محکم ناحیه مسئول درد ارجاع شده و/یا از دست دادن حرکت در آن ناحیه همراه است. گاهی اوقات همراه با سوزن و سوزن یا بی حسی در بازو یا دست آسیب دیده است.

شانه دررفته

پارگی بافت همبند اطراف مفصل شانه همراه با جابجایی و جدا شدن متعاقب آن استخوان های تشکیل دهنده مفصل به طوری که دیگر در کنار یکدیگر قرار نگیرند (یعنی استخوان بازو از حفره خارج می شود). معمولاً در نتیجه افتادن روی دست دراز شده یا ضربه مستقیم از یک شی یا شخص رخ می دهد و باعث درد شدید در شانه می شود که ممکن است به پایین بازو تابیده شود، احساس بیرون زدن شانه، تغییر شکل مفصل شانه ، اسپاسم عضلانی و گاهی سوزن و سوزن یا بی حسی.

شکستگی ترقوه

شکستگی در استخوان یقه شانه (ترقوه) معمولاً به دلیل افتادن بر روی نقطه شانه در اثر برخورد شدید مستقیم به ترقوه است. همراه با درد شدید شانه، تورم، حساسیت در لمس محکم ناحیه آسیب دیده استخوان و گاهی اوقات تغییر شکل استخوانی.

دکتر نوری طب فیزیکی در تهران
کلینیک ستاری: 02144484260
کلینیک امیرآباد: 02188021345

آدرس کلینیک امیرآباد: امیرآباد، جلال آل احمد تقاطع چمران ضلع شمال شرقی، روبروی دانشگاه تربیت مدرس، نبش خیابان اول پلاک 6 واحد دوم شرقی
آدرس کلینیک ستاری: ستاری شمالی بالاتر از مجتمع کوروش، نبش بن بست رجب، جنب داروخانه دکتر طولابی، پلاک 47 واحد 3

دکتر اسماعیل نوریمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر اسماعیل نوری

دانش آموخته دوره تخصص طب فیزیکی و توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با 18 سال تجربه بالینی و مطب

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *