دکتر دردهای ستون فقرات

سبک زندگی و ساعات کاری طولانی باعث شده بسیاری از ما با مشکلاتی مانند سردرد، مشکلات ستون فقرات یا گردن درد مواجه شویم. اما راه حل برای درمان این مشکلات چیست؟ دکتر دردهای ستون فقرات چه کمکی می کند؟

متخصص ستون فقرات کیست؟

به پزشکی که به صورت حرفه ای در زمینه درمان بیماری های مربوط به ستون فقرات فعالیت می کند، متخصص ستون فقرات می گویند. به طور کلی تخصص گردن و ستون فقرات از تخصص های این پزشک است. متخصصان این رشته در درمان عوارض مربوط به کمر یا ستون فقرات تخصص دارند و اغلب شامل افراد زیر می شوند:

جراح مغز و اعصاب

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تهران

متخصص ارتوپدی

متخصص بیهوشی و روماتولوژی.

دکتر دردهای ستون فقراتبا داشتن چه علائمی باید به پزشک ستون فقرات مراجعه کنیم؟

احساس درد در ناحیه پشت بدن،کمردرد و گردن درد از شایع ترین عوارضی هستند که بسیاری از ما به دلیل سبک زندگی و شرایط کاری با آن دست و پنجه نرم می کنیم. از آنجایی که تحت هیچ شرایطی علائمی که بدنتان به صورت درد نشان می دهد را نادیده نگیرید، در صورت شدت گرفتن کمردرد باید به دکتر دردهای ستون و فقرات مراجعه کنید. اگر علائم زیر را دارید، وقت آن است که بهبهترین متخصص ستون فقرات در تهران مراجعه کنید:

درد مزمن: اگر درد شما با استراحت و درمان های خانگی برطرف نشد.

درد شدید: اگر درد به جز کمر، سایر قسمت‌های بدن را نیز تحت تأثیر قرار دهد. مثلاً به ناحیه ساق پا و مخصوصاً کف پا شلیک کنید.

بی حسی یا ضعف و گزگز: اگر احساس می کنید که کمردرد شما با گزگز یا بی حسی در قسمت دیگری مانند پا یا ستون فقرات همراه است یا در این نواحی ضعف دارید.

درد شدید در زمان های خاص: اگر درد ستون فقرات شما در مواقعی مانند دراز کشیدن بدتر می شود.

مشکل در دفع ادرار یا مدفوع: گاهی اوقات این مشکل به درد کمر یا ستون فقرات شما نیز مربوط می شود.

کاهش وزن غیر طبیعی یا تب ناگهانی.

دکتر دردهای ستون فقراتپزشک ستون فقرات چه بیماری هایی را درمان می کند؟

ستون فقرات دارای 26 مهره است که از نخاع محافظت می کند و به ما اجازه می دهد بایستیم و خم شویم. اگر این مهره ها آسیب دیده یا دچار اختلال شده اند، باید به پزشک ستون فقرات مراجعه کنید. متخصص ستون فقرات بیماری های زیر را درمان می کند:

مشکلات دژنراتیو دیسک، پشت، گردن

بیماری های مفصلی

فتق دیسک

پوکی استخوان

اختلال مفصل ساکروایلیاک

سیاتیک

تغییر شکل ستون فقرات

از جمله اسکولیوز (انحنای جانبی ستون فقرات) و قوز پشت

عفونت ستون فقرات

تنگی کانال نخاعی

تومور ستون فقرات

ترومای ستون فقرات

اسپوندیلوز ( تنگ شدن فضای بین مهره ها )

اسپوندیلولیستزیس (جابجایی مهره به جلو)

رگ به رگ شدن، کشش

آرتروز مفاصل مانند مفصل زانو، مفصل ران، ستون فقرات

دکتر دردهای ستون فقراتبهترین متخصصان گردن و ستون فقرات برای درمان شما چه می کنند؟

بهترین متخصص کمر و ستون فقرات که کار خود را به خوبی می شناسد باید تمامی روش های درمانی جراحی و غیرجراحی را در اختیار شما قرار دهد و با ذکر مزایا و معایب هر روش یک نمای کلی از بیماری و درمان آن به شما ارائه دهد. همچنین بهترین متخصص گردن و  بهترین پزشک متخصص دیسک گردن در تهران به تمامی سوالات شما به درستی پاسخ می دهد و شما را متقاعد می کند تا با توجه به شرایط خود روش درمانی مناسبی را انتخاب کنید. یک متخصص خوب شما را ناامید نخواهد کرد و شما را از مراجعه به سایر پزشکان و متخصصان باز می دارد. اگر جراحی نیاز باشد، متخصص هرگز به شما فشار نخواهد آورد. با توضیح کامل این وضعیت، در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید که آیا تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار بگیرید یا خیر. البته قبل از جراحی یک متخصص خوب سایر روش های درمانی را بررسی می کند و جراحی را به عنوان آخرین گزینه انتخاب می کند. در نهایت بهترین متخصص دیسک کمر در تهران فردی است که در تمامی درمان های جراحی و غیر جراحی ستون فقرات تخصص کافی داشته باشد و ارزان ترین، موثرترین و بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب کند که عوارض خطرناکی برای سلامتی شما نداشته باشد. اگر به دنبال بهترین پزشک ستون فقرات در تهران و یا متخصص گردن هستید می توانید از راهنمایی افرادی که قبلا به ابن بیماری دچار بودند کمک بگیرید.

نکته امیدوار کننده این هست که اغلب بیماری های ستون فقرات و کمر با درمان های غیر جراحی درمان می شوند.

دکتر اسماعیل نوریمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر اسماعیل نوری

دانش آموخته دوره تخصص طب فیزیکی و توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با 18 سال تجربه بالینی و مطب

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *