لیزر درمانی زانو چیست

امروزه با پیشرفت چشم گیر دنیای پزشکی و راه های جدید درمان بسیاری از بیماری ها راحت شده است. لیزر یکی از راه های درمان بسیاری از بیماری ها است. رایج شدن لیزر درمانی باعث شده است که بسیاری از بیماری ها از جمله زانو درد را کاهش دهد. بهتر است در ادامه با لیزر درمانی زانو آشنا شوید.

روش لیزر درمانی زانو

درسال 2005 از لیزرهای درمانی کم توان برای درمان زانو درد استفاده می شود. این روش روماتوئید ارتریت را که یکی از شایع ترین درد زانو است درمان می کند، اما دست آخر به این نتیجه رسیدند که به مدت کوتاه سبب کاهش درد زانو می شود.  لیزر باعث گردش خون، باعث رها شدن آندورفین و باعث کمتر شدن درد می شود.  سالم نگه داشتن سلول ها، کاهش التهاب و افزایش بافت ها نیز از قابلیت های لیزر درمانی است.

لیزر درمانی همچنان با رشد سریع هورمون رشد و سریع تر شدن فرایند بهبودی در بدن همراه است. بعضی از بیماری ها روند بهبودی آن ها با احساس سوزش و لزرهای خفیفی نیز در محلی که رشته های عصبی عبور کردند همراه است. اما بعضی بیماری ها احساس گرمای بسیار کمی را در بدن ایجاد می کنند. اما خیلی از بیماران احساس هیچگونه عوارض و آثاری را حس نکرده اند.

لیزر درمانی زانو چیست

بعضی از افراد بعد از پایان جلسه های درمان خود بهبود پیدا کرده اند. جلسه های لیزر درمانی اثرات درد را کاهش می دهد. در افراد مسن میزان کاهش درد آن بستگی به بدن فرد و شدت درد و نوع درد نیز دارد. استفاده از لیزرهای سرد برای درمان زانو درد خطر کمتری را دارد و عوارض جدی را هم بدنبال نخواهد داشت پس استفاده از آن جای نگرانی ندارد. یکی از مزمن ترین درد های زانو این است که بعد از ورزش و یا حین تمرینات ورزش به سراغ افراد می آید.

 درد زانو به ظاهر حل نمی شوند و به دلیل آنکه افراد آگاهی کاملی ندارند به آن اهمیت چندانی نمی دهند. در اصل لیزر درمانی برای زانو درد بسیار موثر است. بسیاری از پزشکان امروزه این روش درمانی را نیز بسیار کارامد وموفق می دانند. لیزر درمانی باعث از بین رفتن درد در طولانی مدت می شود. از لیزر اغلب برای درمان بیمارهای مرتبط با زانو درد استفاده می کنند؛ اما می تواند دردهای دیگر مانند: آرتروز زانو ، دردهای مزمن، درمان اعتیاد به سیگار و حتی درمان اختلالات مفصلی را انجام دهد. سپس این افراد بعد از درمان با لیزر باید ورزش های کششی، هوازی و ورزش هایی که کمتر به زانو فشار وارد می کند را به طور منظم انجام دهند.

فواید لیزر درمانی زانو

در افراد مسن بیشتر زانو درد را مشاهده می کنیم که این خود مشکل بسیار بزرگی است.  متخصص استخوان و مفاصل پا در تهران برای درمان درد زانو این افراد، از لیزر های سرد ویا کم توان، و لیزرهای گرم استفاده می کند. لیزر درمانی برای مشکلات بسیاری از درد های مزمن استخوانی از جمله زانو درد است؛ این یک راه حل بسیار عاقلانه است چون بیمار درد آنچنانی را متوجه نمی شود؛ و باعث سریع تر شدن روند بهبود او می شود. لیزر درمانی می تواند در روند بهبودی بافت ها، عضلات، تاندون ها، بورس، رباط، غضروف و دیگر جای های بدن موثر باشد.

از دیگر فواید لیزر درمانی زانو به شرح زیر است:

  • بهبود گردش خون
  • آزادکردن آندورفین که مانند مسکن در بدن عمل میکند
  • سالم نگه داشتن سلول ها
  • بازسازی سلول ها
  • روش غیر تهاجمی و بدون درد
  • بدون استفاده از داروهای مسکن

عوارض لیزر درمانی زانو

با این وجود که وسایل پزشکی امروزه بسیار پیشرفت کرده است، باز هم عوارضی را به دنبال دارد و با این حال امکان خطا نیز همچنان وجود دارد. لیزر های گرم سبب ایجاد سوختگی به روی بدن می شوند؛ اما استفاده از این وسیله در عمل های جراحی باعث برش خوردن دقیق محل عمل می شود و سرعت عمل را نیز بسیار بالا میبرد.

نوری که از لیزر بر روی پوست ایجاد می شود پوست آن را جذب می کند و به لیزر اجازه ورود و درمان را می دهد؛ بافت های آسیب دیده در کمترین زمان درمان می شوند. پس استفاده از لیزر برای درمان هیچگونه عوارضی ندارد و احتمال آن بسیار کم است در واقع برابر با صفر است.

لیزر درمانی زانو چیست

هزینه لیزر درمانی زانو

لیزر یکی از پرکاربردترین راه های درمانی این روزها است که پزشکان زیادی برای درمان زانو از آن استفاده می کنند. در این مقاله سعی داریم تا درباره هزینه های لیزر درمانی با شما صحبت کنیم. لیزر درمانی دارای مزایای زیادی بوده است و برای این موضوع مرکزهای درمانی معینی در ارائه خدمات لیزری برای مردم تاسیس شده اند. بنابراین برای تعیین میزان پرداخت هزینه ابتدا باید نوع درد و تعداد جلسات توسط متخصص زانو در تهران  تعیین شود.

شرایط جلسات لیزر این است که با استفاده از ابزار های دستی می توان عمل ها را انجام داد و به دلیل آنکه لیزر ارتباط مستقیم با پوست دارد، انرژی لازم را به پوست سپس به سلول ها می رساند. لیزر درمانی سبب تقویت شدن سلول ها می شود و در ترمیم محل آسیب دیدگی از تاثیر چشم گیری بهره مند است و به سرعت باعث بهبودی بیماری می شود. این واکنش آسیبی به بدن وارد نمی کند و بلکه دارای خواص زیادی نیز است.

در نتیجه در آخر تاثیر لیزر بر روی عمکرد بدن و سلول باقی می ماند و با برگرداندن سلول های طبیعی باعث می شود فرایند بهبود افزایش پیدا کند و علائم درد تقریبا از بین برود. به این ترتیب، بهتر است برای اطلاع از هزینه درمان به کلینیک های معتبر مراجعه کرده و یا به سراغ سایت های معتبر بروید.

کلام آخر

زانو درد دلایل زیاد و متفاوتی دارد که از آسیب دیدگی تا مشکلات استخوانی شروع شده و می تواند به آرتروز دچار شود. یا ممکن است به دلیل عفونت متورم شود که به شدت باعث درد زیاد می شود. لیزر درمانی یکی از راه های درمان سریع این بیماری است. لیزر درمانی یک راه حل راحت و بدون درد برای کاهش درد زانو ها و دیگر دردهای مفاصل می باشد و به معنای این نیست که دیگر درمان ها را نادیده بگیرید.

دکتر اسماعیل نوریمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر اسماعیل نوری

دانش آموخته دوره تخصص طب فیزیکی و توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با 18 سال تجربه بالینی و مطب

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *