دکتر متخصص دست در تهران

درد دست به تنهایی به ندرت رخ می دهد. معمولاً با علائم دیگری مانند تورم، سفتی، بی‌حسی و سوزن سوزن شدن بروز می‌کند. در هر صورت دست درد چیزی بیش از یک عامل آزاردهنده است. شما برای انجام خیلی از کارها به دستان خود نیاز دارید. درد دست ممکن است به دلیل آرتروز، بیماری عصبی یا آسیب باشد. از پزشک بخواهید وضعیت شما را ارزیابی کند تا درمان مناسب برای دست درد خود دریافت کنید. درمان دست درد معمولا با روش های محافظه کارانه شروع می شود. در ادامه به بررسی درمان های طب فیزیکی درد دست و معرفی تعدادی دکتر متخصص دست در تهران می پردازیم.

دکتر دست در تهران

دلایل مختلفی برای دست درد وجود دارد. به طور کلی، زمانی که درد جدیدی دارید یا زمانی که درد به طور ناگهانی بدتر می شود، باید به دکتر دست در تهران مراجعه کنید. برخی از مشکلات دست به تدریج و با گذر زمان ایجاد می شود. اگر بدتر شدن تدریجی درد مدتی است که شما را آزار می دهد، با دکتر دست در تهران خود صحبت کنید. در صورت آسیب تروماتیک، برای عکسبرداری با اشعه ایکس به اورژانس محلی یا مرکز مراقبت های ویژه مراجعه کنید.

دکتر متخصص دست در تهرانتشخیص و درمان دست درد در طب فیزیکی

مچ دست و دست از 27 استخوان ریز و بیش از 30 ماهیچه تشکیل شده است که حرکت و قدرت شما را کنترل می کنند. ماهیچه های دست توسط قطعات کوچک و سخت بافت همبند به نام تاندون به استخوان ها متصل می شوند. وقتی ماهیچه ها منقبض می شوند، تاندون ها استخوان را می کشند و باعث حرکت انگشتان می شود. همچنین سه عصب اصلی در دست و مچ وجود دارد، عصب اولنار، عصب رادیال و عصب مدیان. عصب میانی از یک کانال استخوانی در مچ دست می گذرد که به نام تونل کارپال شناخته می شود.

بیماری تونل کارپ CTS که در اثر گیر افتادگی عصب مدین در مچ دست ایجاد می شود از علل شایع درد و گزگز دست و انگشتان دست است.

آسیب دیدگی مچ دست و دست در ورزش، تصادفات رانندگی و پس از زمین خوردن شایع است، زیرا افراد اغلب دست های خود را برای حمایت از خود به عنوان یک واکنش طبیعی دراز می کنند. متأسفانه، اگر تشخیص و درمان مشکل مچ دست و دست به تأخیر بیفتد، به دلیل ماهیت پیچیده آناتومی دست، ممکن است منجر به مشکلات طولانی مدت شود.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تهران  می تواند علت درد مچ دست یا دست شما را ارزیابی و تشخیص دهند و با درمان علائم را تسکین دهند. متخصص طب فیزیکی و ارتوپدی زمان بیشتری نسبت به پزشک عمومی در مورد درد مچ دست و دستتان برای صحبت کردن با شما دارند و می‌توانند به شما در درک نحوه مدیریت مؤثر علائمتان کمک کنند.

هدف معاینه و ارزیابی ارزیابی توسط متخصص طب فیزیکی و ارتوپدی این است که بفهمد چه چیزی باعث درد مچ و دست شما می شود و اطمینان حاصل شود که ما هر گونه شرایط جدی را رد می کنیم. اگر آسیب دیده اید، در صورت نیاز می توانیم برای تصویربرداری مانند اشعه ایکس یا اسکن MRI مراجعه کنیم.

ما معمولاً می‌توانیم درد مچ و دست شما را با استفاده از یک سری حرکات، آزمایش‌های عضلانی و آزمایش‌های تخصصی تشخیص دهیم. پس از تشخیص، ما با شما برای ایجاد یک برنامه درمانی مناسب کار می کنیم. این کار شامل ترکیبی از تمرینات توانبخشی برای بازگرداندن حرکت و قدرت و تکنیک‌های مخصوص دست است.

دکتر متخصص دست در تهراندرمان درد دست

در این قسمت به معرفی مختصری درباره ای انواع روش های درمانی درد دست می پردازیم:

آتل بندی

اگر دست درد ناشی از استفاده بیش از حد یا آسیب های ناشی از ساییدگی ، پارگی و یا گیرافتادگی عصب  باشد آتل می تواند کمک کننده باشد. استفاده از آتل درد دست را کاهش می دهد. استفاده از آتل به بیمارانی که از آرتروز دست رنج می برند نیز توصیه می شود. تثبیت اجزای دست می تواند به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کند.

گرما و سرما درمانی

دست های سفت و فشرده می توانند از گرما و سرما درمانی سود ببرند. گرما برای تسکین درد مفاصل و سفتی مفاصل عمل می کند، در حالی که سرما درمانی به کاهش تورم، التهاب و درد کمک می کند. سرما دارای اثر بی حسی است که باعث تسکین درد می شود. دوش آب گرم ممکن است کمک کننده باشد، با این حال، می توانید از حوله آب گرم نیز استفاده کنید. برای سرما درمانی می توانید از کمپرس یخ یا پد ژل استفاده کنید.

داروهای ضد التهابی  غیراستروئیدی

این داروها که به نام NSAID نیز شناخته می شوند، با تسکین  التهابی که باعث درد دست می شود، درد را کاهش می دهند. با این حال، استفاده طولانی مدت از NSAID ها توصیه نمی شود زیرا می تواند عوارض ایجاد نماید. با پزشک خود در مورد استفاده طولانی مدت از NSAID صحبت کنید.

تمرینات و حرکات کششی دست

درمان موثر برای دست درد شامل تمرینات دست درمانی است که توسط پزشک تجویز و توسط  فیزیوتراپ هدایت می شود. فیزیوتراپ تمریناتی را به شما آموزش می‌دهد تا ماهیچه‌ها و تاندون‌های دست را تقویت و بلندتر کنند، که باعث ایجاد استقامت می‌شود که به مفاصل دردناک کمک می‌کند. تمرینات دست ممکن است بر اساس نیاز شما متفاوت باشد، اما معمولاً شامل اکستنشن مچ، خم شدن انگشت شست و خوابیدن مچ دست است. فیزیوتراپیست ها همچنین ممکن است ماساژ دست را برای کمک به تسکین درد انجام دهند.

تزریقات تسکین دهنده درد

برای درد دست ناشی از التهاب که به روش‌های محافظه‌کارانه پاسخ خوبی نمی‌دهد، تزریق کورتیکواستروئید ممکن است مستقیماً در دست برای تسکین علائم تورم و درد انجام شود. این تزریق ها می توانند تسکین پایداری را تا چند ماه ایجاد کنند.

دکتر خوب برای درمان درد دست

بهتر است بدانیم یک دکتر خوب برای درمان درد دست چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. ویژگی‌های یک دکتر خوب برای درمان درد دست عبارت است از:

داشتن رفتار کنار بستر خوب

یک دکتر خوب برای درمان درد دست باید بتواند به بهترین شکل با بیماران ارتباط برقرار کند.

داشتن دانش و تجربه بسیار

یک دکتر خوب برای درمان درد دست باید همواره مطالعه ی به روز داشته باشد و بتواند با جدیدترین روش‌های درمانی جهان بیماران را درمان کند. اطلاعات دکتر خوب برای درمان درد دست باید بروز باشد و بتواند از آن‌ها به شیوه ی درست و مؤثری در روش‌های درمانی بهره بگیرد.

دادن آرامش به بیمار

هر بیماری زمانی که به وجود علائم غیرطبیعی و دردناکی در بدن خود مانند آسیب‌های عصبی، آرتروز و … پی می برد، استرس و نگرانی وجودش را فرا می‌گیرد.

آرام و خونسرد باشد

دکتر خوب برای درمان درد دست، باید خونسرد و انعطاف‌پذیر باشد.

دکتر نوری طب فیزیکی در تهران
کلینیک ستاری: 02144484260
کلینیک امیرآباد: 02188021345

آدرس کلینیک امیرآباد: امیرآباد، جلال آل احمد تقاطع چمران ضلع شمال شرقی، روبروی دانشگاه تربیت مدرس، نبش خیابان اول پلاک 6 واحد دوم شرقی
آدرس کلینیک ستاری: ستاری شمالی بالاتر از مجتمع کوروش، نبش بن بست رجب، جنب داروخانه دکتر طولابی، پلاک 47 واحد 3

دکتر اسماعیل نوریمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر اسماعیل نوری

دانش آموخته دوره تخصص طب فیزیکی و توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با 18 سال تجربه بالینی و مطب

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *