دکتر خوب برای در کف پا در تهران

 متخصص ارتوپدی و توانبخشی بسیاری از مشکلات اسکلتی عضلانی را بدون نیاز به جراحی و از طریق ورزش، دارو درمانی و سایر روش های توانبخشی درمان می کند. در صورت لزوم جراحی؛ او ممکن است درمان را از طریق جراحی ارتوپدی پیشنهاد کند زیرا روش های دیگر موثر نیستند. درد کف پا نیز یکی از مشکلات اسکلتی است که توسط یک دکتر خوب برای درد کف پا در تهران می توانید برای درمان آن اقدام کنید.

پزشک ارتوپد پا

امروزه علم پزشکی در کشور پیشرفت چشمگیری داشته است. اما متاسفانه همچنان در برخی از شعبات کشور با کمبود مواجه هستیم. اکثر پزشکان در زمینه ارتوپدی تحصیلات عمومی گذرانده اند اما اخیراً در شاخه هایی مانند پزشکان ارتوپد پا و مچ پا، پزشکان به صورت فوق تخصصی در حال آموزش هستند. متخصص ارتوپدی مچ پا، درمان های مفصل زانو، مچ دست و لگن را در زمینه توانبخشی و در زمینه جراحی مچ پا و پا انجام می دهد. با توجه به آمار بالای تصادفات و همچنین آسیب های ورزشی، میزان صدمات در این مناطق بسیار زیاد است و این اهمیت ارتوپد پا را بیش از پیش نشان می دهد. خوشبختانه ایران در زمینه تربیت بهترین متخصص پا درد در تهران  و توانبخشی  به ویژه پزشکان ارتوپد پا در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

درد پاشنه، به خصوص درد تیز پاشنه، اغلب به دلیل التهاب فاشیای کف پا ایجاد می شود. به این حالت  اصطلاحا سندرم خار پاشنه یا فاشئیت کف پا می گویند. درد پاشنه پا همچنین ممکن است به دلایل دیگری مانند شکستگی، تاندونیت (التهاب تاندون)، آرتریت (التهاب مفصل)، تحریک عصبی یا کیست (در موارد نادر) ایجاد شود.

دکتر خوب برای در کف پا در تهرانبهترین پزشک ارتوپد پا

پزشک ارتوپدی پا و مچ پا، پس از گذراندن دوره های ارتوپدی عمومی، در تمام قسمت های پا، مچ پا و انگشتان پا تخصص دارد و جراحی ها و درمان های مرتبط را انجام می دهد. متخصص ارتوپد پا می تواند آسیب های رباط پا، مچ پا و همچنین آسیب های استخوانی مچ دست و خود پا را شناسایی کرده و آنها را درمان کند. از آنجایی که علل احتمالی بسیاری برای درد پاشنه پا وجود دارد، تشخیص صحیح علت درد بسیار مهم است. پزشک متخصص در جراحی پا و مچ پا می تواند علل احتمالی را بررسی کرده و علت اصلی درد پاشنه پا را تشخیص دهد.

فاشئیت کف پا چیست؟

خار پاشنه یا پلانتارفاشئیت  در واقع التهاب رباط کف پا است. فاشیای پلانتار رباطی است که از پاشنه پا تا انگشتان پا کشیده شده است. در این شرایط ابتدا فاسیا تحریک می شود و سپس ملتهب می شود و در نتیجه درد پاشنه پا ایجاد می شود.

علت درد کف پا یا فاشئیت کف پا

شایع ترین علت فاشئیت کف پا ، مشکلات ساختاری پا است. به عنوان مثال، افرادی که با قوس کف پا مشکل دارند (صافی بیش از حد کف پا یا قوس بالای پا) بیشتر در معرض ابتلا به ورم کف پا هستند.

پوشیدن کفش های نامناسب بر روی سطوح سخت و صاف فشار غیرطبیعی به کف پا وارد می کند و می تواند منجر به التهاب کف پا شود. این امر به ویژه زمانی اتفاق می افتد که یک فرد به دلیل کار یا دلایل دیگر برای مدت طولانی می ایستد. چاقی و فعالیت بیش از حد نیز ممکن است منجر به فاشئیت کف پا شود

علائم فاشیت کف پا یا خارپاشنه  چیست؟

علائم فاشئیت کف پا پا عبارتند از:

  • درد در قسمت پایین پاشنه پا
  • درد در قوس پا
  • دردی که به محض بروز تشدید می شود.
  • تورم در قسمت پایین پاشنه پا

فراد مبتلا به فاشئیت کف پا اغلب بیشترین درد را در صبح هنگام بیدار شدن از خواب یا بعد از نشستن طولانی مدت تجربه می کنند. معمولا پس از چند دقیقه پیاده روی، درد کاهش می یابد. در برخی افراد، درد فروکش می کند اما پس از ایستادن طولانی مدت دوباره برمی گردد.

دکتر خوب برای در کف پا در تهرانتشخیص فاشئیت کف پا پا یا خارپاشنه

برای تشخیص، ابتدا  متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تهران یا جراح پا و مچ پا از بیمار شرح حال می گیرد و سوابق پزشکی فرد را بررسی می کند. سپس پای بیمار را معاینه می کند و در صورت تشخیص ورم کف پا، سایر علل احتمالی درد پاشنه را رد می کند. علاوه بر این، آزمایش‌های تشخیصی مانند اشعه ایکس یا سایر روش‌های تصویربرداری ممکن است برای تشخیص علل مختلف درد پاشنه پا استفاده شوند. گاهی اوقات خاراستخوانی  پاشنه در بیماران مبتلا به فاشئیت کف پا نیز دیده می شود. اما به ندرت منبع درد است.

درمان  فاشیت کف پا یا خارپاشنه  چیست؟

درمان اغلب بصورت غیر جراحی هست و توسط متخصصین ارتوپدی و دکتر خوب برای درد کف پا و متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی صورت می گیرد که با ورزش درمانی، اصلاح کفش، دارو، آتل شبانه، شاک ویو و تزریقات داخل پاشنه انجام می شود.

دکتر اسماعیل نوریمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر اسماعیل نوری

دانش آموخته دوره تخصص طب فیزیکی و توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با 18 سال تجربه بالینی و مطب

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *